Blommor Uppsala

Hos oss står blommor i centrum

Blommor har en tilldragande effekt på oss människor och många av våra besökare är blomälskare precis som vi. Blommor erbjuder mer än bara visuell skönhet; de är också livsviktiga aktörer i våra lokala ekosystem. Som pollinatörer skapar de de frukter och grönsaker som vi äter, och de stödjer en rad andra växter och djur, från fåglar till bin till fjärilar.

En av de stora fördelarna med att ha en välplanerad trädgård är att den kan blomstra från tidig vår till sen höst. Hör med vår kunniga personal så hjälper vi dig!

Här finns blommor av alla de slag

När det gäller sortiment, strävar vi efter att erbjuda en mångfald av växter som passar olika behov och stilar. Från enkla, ettåriga växter som Pelargoner och Lobelia, till mer långvariga och robusta perenner som Stjärnflocka, Lavendel och Hosta. Vi har också ett brett utbud av blommande buskar, inklusive klassiker som Syren och Rhododendron. Och det finns något för alla smaker när det kommer till storlek och färgnyans, från små och diskreta blommor till stora och ståtliga.

Kom och se våra blommor på plats!

Om du söker en handelsträdgård med fokus på professionell vägledning och kunnig personal, då är Nya Funbo Plantskola i Uppsala det rätta valet för dig. Här kan du med förtroende förvandla din trädgård till en oas av blommor!

Blommor Uppsala - Köp vackra blommor hos Nya funboplantskola

Har du frågor om våra blommor?

Har du frågor om våra blommor eller önskar du mer information? Kontakta oss gärna eller besök vår sektion för planteringsråd.